Ens ho expliquen molt bé els nostres alumnes del grup de 4t ESO C en aquest vídeo que han realitzat durant el projecte d’aprenentatge iservei “LA FEBRE DE L’OR. Mercuri de la mina al plat. Mineria artesanal i salut global”, de l’ONGDmedicusmundi mediterrània, i que compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelonai la col·laboració de l’associació de periodismeFora de quadre, que ha guiat el procés d’elaboració del vídeo i n’ha fet l’edició final.
El projecte “LA FEBRE DE L’OR. Mercuri de la mina al plat. Mineria artesanal i salut global” és el segon cop que es fa a l’institut. El curs 2017-2018 se’n va fer la primera edició i aquest curs hem repetit l’experiència. Es basa en la metodologia pedagògica de l’aprenentatge i servei, que combina una fase d’adquisició de coneixements i una fase de servei a la comunitat per millorar una realitat concreta.
Partint de la pregunta: “d’on prové el mercuri present al peix que consumim?”medicusmundi mediterrània ens proposa un viatge fins a les mines d’or de Moçambic, per conèixer com viuen un grup de joves miners artesanals. Perquès’estima que el 40% de la contaminació mundial per mercuri prové de la minera artesanalque utilitza mercuri en el procés d’extracció de l’or. Ila demanda d’or a nivell mundial no para de créixer per a poder fabricar telèfons mòbils i aparells electrònics, ja que l’or és un molt bon conductor d’electricitat. Així doncs, els nostres hàbits de consum, una vegada més, tenen un impacte en les condicions laborals a l’altra banda del món, i un impacte mediambiental i en la salut de tots i totes.
El vídeo és el resultat de mesos de treball per reflexionar plegades sobre aquesta connexió local-global per entendre millor què és la salut global, quins són els determinants socials que condicionen la salut, perquè hi ha una crisi mediambiental de tal magnitud i quines alternatives hi ha de consum responsable i economia social.
Amb aquest vídeo els nostres nois i noies engeguen una campanya de sensibilització al seu entorn (el servei a la comunitat que proposa l’aprenentatge i servei) per convidar a la reflexió i també a l’acció, perquètots i totes nosaltres, som canvi!
Podeu saber més del projecte enaquest articledel blog demedicusmundi mediterrània.
Notícies
QUÈ S’AMAGA DARRERE EL NOSTRE CONSUM?
- 16 maig, 2019
- Posted by: jordi
- Category: 4t ESO XXV OLIMPÍADA
No hi ha comentaris
Deixa un comentari
Enllaços
http://ensenyament.gencat.cat/ca/inici/
http://www.edubcn.cat/ca/
http://xtec.gencat.cat/ca/
https://inici.espai.educacio.gencat.cat/
https://sites.google.com/site/comeniusxxvolimpiada/home/erasmus
https://educaciodigital.cat/ies25enaolimpiada-bcn/moodle
https://sites.google.com/site/agenda21xxv/
http://www.edu365.cat/